affairspublic relationsslužby hovorcuevent production foto/video produkciasociálne sietekreatívne písanie
Case study: Ako zarobiť v PR recykláciou za 4 800 € pol milióna
Viac ako 10 rokov spolupracujeme so skupinou Bencont, ktorá má široké spektrum aktivít. Dôvera zákazníkov, investorov a bánk je tohto klienta veľmi dôležitá. Jeho kredit preto premyslene posilňujeme aj prostredníctvom kvalitných redakčných výstupov v renomovaných médiách. Darí sa nám! Pozrite si video štúdiu a zamyslite sa, či by sa niečo podobné nezišlo aj vám.
Public affairs case study: Ako sme znížili DPH pre reštaurácie
Protipandemické opatrenia zapríčinili, že reštaurácie boli od marca 2020 zatvorené viac ako 400 dní. Vládna pomoc bola pomalá, byrokratická a diskriminačná. Riešením pre veľkú časť gastroscény bolo zníženie DPH pre reštauračné služby podobne, ako to bolo v okolitých krajinách. Väčšina politikov na začiatku pandémie ignorovala výzvy gastrosektora o zavedenie takejto výhody.
Meškajúca a nedostatočná pomoc, znížený dopyt po reštauračných službách a počas lockdownov uzamknutá krajina približovala všetky gastropodniky ku krachu. Našou úlohou preto bolo presvedčiť novinárov, verejnosť, ale najmä politikov o odôvodnenosti požiadavky na zníženie DPH. Náš klient Medusa okolo seba zhromaždil stovky slovenských reštaurácií v iniciatíve Zachráňme gastro!, aby ich hlas v čase pandémie bolo počuť. Túto výzvu využilo až 775 reštaurácií, barov, kaviarní i hotelov. Médiá získali ľahkú možnosť získavania respondentov a s vďaka iniciatíve sme dokázali sprostredkovať desiatky ďalších rozhovorov či reakcií od majiteľov zúčastnených prevádzok.
V rámci našej takmer dvojročnej kampane sme preto využili viaceré nástroje PR komunikácie, ktorými sme vysvetľovali odôvodnenosť požiadavky zníženia DPH pre gastrosektor. Zorganizovali, napísali a vybavili sme pre klienta:
2 tlačové besedy, na ktorých sme osobne vysvetľovali novinárom naše pozície;
8 tlačových správ, ktorými sme promptne reagovali na aktuálne dianie;
42 mediálnych podnetov, kde sme podrobnejšie vysvetlili to, čo médiá zaujímalo.
Dosiahli sme 928 zmienok v médiách v hodnote 428 000 € a veľmi úspešná bola nami vytvorená mapa, ktorá plasticky ukázala, že DPH na Slovensku je v porovnaní s ostatnými krajinami EÚ neprimerane vysoká a jej zníženie je plne odôvodnené.
Ako to dopadlo? DPH je znížená! Na Mikuláša, 6. 12. 2022, bola Národnou radou Slovenskej republiky daň z pridanej hodnoty pre reštaurácie znížená z 20 na 10 %.
Budovanie vzťahov s verejnosťou a Corporate Social Responsibility
Mnohí naši klienti nás vyhľadávajú preto, aby sme im vymysleli niečo, čo zaujme verejnosť (ich zákazníkov) a niekomu reálne pomôže. Milujeme tieto výzvy! Takto sme pre Stredoslovenskú energetiku vymysleli zviditeľnenie ich partnerstva spoločenskej zodpovednosti so Svetielkom nádeje, ktoré už roky pomáha rodinám chorých detí, pomocou verejného koncertu, na ktorom mladí špičkoví hudobníci svojím vystúpením podporia onkologicky choré deti.
V roku 2022 tak hrali vo vypredanej filharmónii v Žiline medzinárodne ocenené 12-ročná klaviristka, 14-ročná flautistka a BChZ spolu s A. Kučerovou, M. Čekovským a ďalšími. Koncert bezodplatne odvysielala RTVS.
Toto na Slovensku unikátne podujatie nadchlo klienta, Svetielko nádeje, divákov i umelcov, získalo shortlist ocenení PROKOP 2022 v kategórii CSR a dnes pripravujeme už jeho tretí ročník.
Efektívna a premyslená spolupráca s novinármi
Dobré správy komunikuje klient, zlé správy my. V event2all vieme plnohodnotne riešiť vašu komunikáciu s novinármi, ktorých mnohých poznáme už roky. Je to pre vás lacnejšie a efektívnejšie. Takto sme napríklad komunikovali pre iniciatívu Zachráňme gastro!
Oslava nového štadiónu podčiarknutá grandióznym eventom
Pre slávnostné otvorenie trnavskej City Arény – Štadióna Antona Malatinského sme pripravili jedinečný výpravný event, ktorý si našiel svoje miesto v srdciach trinásť tisíc nadšených návštevníkov Bílých Andelov. Majestátny event, organizovaný a zastrešení našou agentúrou spolu s kľúčovými dodávateľmi Leopard Production a Eibner Production vyvrcholený otvorením štadiónu a susedného nákupného centra.
Moderujúcimi hviezdami večera, Marcel Merčiak, Vera Wisterová a Slavo Jurko. Vystúpenie ikonickej tanečnej skupiny The Pastels spolu s Máriou Čírovou, Michalom Davidom aj svetovými The Sweet, trubkárkou Melissou Venema a dídžejom Dariom G priviedli hľadisko do varu.
Otvorenie trnavského štadióna a nákupného centra okrem FC Spartak Trnava, okrem manažmentov City Arena, a. s., City Arena Plus, a. s. a pracovníkov nového štadióna, viac ako desať mesiacov pripravovali agentúry event2all aj Leopard Production, Creative Department a Eibner Production. Prípravy na otvárací štadiónový event trvali priamo na štadióne šesť dní. Rozpočet na event bol niekoľko stotisíc eur.
Trojdňové otváranie City Areny sprevádzalo päť samostatných eventov a osem samostatných akcií pre médiá:
Eventy:
- VIP krst nákupného centra a nočné nakupovanie (21.8.)
- Otvorenie nákupného centra (22.8.)
- Autogramiáda štyroch futbalových tímov (22.8.)
- Otvorenie štadióna (22.8.)
- Nedeľný program v nákupnom centre (23.8.)
Médiá:
- TB a fotoprechádzka novým štadiónom s komentárom investora (21.8.)
- TB a fotoprechádzka nákupným centrom (21.8.)
- TB s prvou skupinou futbalistov FC Ajax Amsterdam
- VIP krst nákupného centra a nočné nakupovanie (21.8.)
- Otvorenie nákupného centra, strihanie pásky (22.8.)
- TB „Posledný kontrolný deň na štadióne s predsedom Vlády SR“ (22.8)
- TB s druhou skupinou futbalistov Ajax Amsterdam (22.8.)
- Otvorenie štadióna (22.8.) – 75 akreditovaných novinárov
Trojdňové otváranie zabezpečovalo okrem 200 člennej ochranky a pracovníkov štadióna 150 ľudí z agentúr, ktorý koordinovali približne 250 vystupujúcich.
Mediálne výstupy za obdobie 20.8.-25.8. pre hľadané slovo „CITY ARENA“ podľa monitoringu SITA predstavujú 151 výstupov, „štadiónový event“ obsadil cez víkend väčšinu tituliek printov a bol prítomný vo všetkých televíznych spravodajstvách.
Vizuálna mágia technických plynov
Imidžové videá spoločnosti Messer Tatragas z našej dielne agentúry režírované Jánom Šebíkom vizuálne nevšednou formou ukazujú dôležitosť technických plynov pre náš život. Sú to skutočné Gases for life, ako zo sloganu skupiny Messer.
Potrebujete kreatívny, či inštruktážne video alebo fotografie? Dajte nám vedieť, akú máte predstavu. Radi pre vás vytvoríme niečo výnimočné.
Slovenskí farmári pre zdravý životný štýl
Koncept Farmfoods vytvorili slovenskí poľnohospodári. Potraviny v krátkom dodávateľskom reťazci sa predávajú na pultoch vlastných predajní a sú zo slovenských fariem a polí. Produkty sú v maximálnej možnej miere bez “éčok“, GMO či iných umelých prísad. Farmfoods tak dokáže zákazníkom ponúknuť autentické a zdravé potraviny.
V úvode spolupráce sme si spoločne s klientom definovali ciele kampane: posilniť prítomnosť a zvýšiť dôveryhodnosť značky Farmfoods na Instagrame, zvýšiť počet sledovateľov a odlíšiť sa od konkurencie jej produktov. Kampaň nesledovala primárne predajné ciele, ale mala vytvárať predpoklady pre zvýšenie predajov v budúcnosti.
Cieľovými skupinami kampane boli fanúšikovia domácich potravín, potravín bez obsahu konzervantov („éčka“) a rodičia maloletých detí.
Po dohode s klientom sme oslovili viacerých mikroinfluencerov s ponukou na spoluprácu. Podmienkou bola odmena v podobe bartru, ktorá by zaručila organický charakter spolupráce. Bezproblémové uzatváranie dohôd na odmene v podobe produktov Farmfoods nám potvrdilo, že klient komunikuje kvalitný produkt, ktorému dôverujú aj influenceri, ktorý sa o potraviny a ich spracovanie zaujímajú.
Pre dosiahnutie stanovených cieľov sme zvolili stratégiu oslovenia vekovo i zameraním rôznorodých influencerov s dosahom na cieľové skupiny, podmienkou však bol už vytvorený vzťah k potravinám a vareniu. Individuálna kreativita influencerov nám umožňovala očakávať rôznorodé formy príspevkov, videí a reels nad rámec dohodnutej spolupráce.
Každý mesiac po dohode s klientom sme vybrali tému, ktorá práve rezonuje, alebo by mala podporiť predaj sezónnych výrobkov, či povedomie o značke.
Dosahy príspevkov influencerov adriazia, dennik.mamy_8deti a veronika.rosputinska dosahujú často 40 až 50 tisíc impresií a videní.