Case study: Influenceri z Instagramu milujú Farmfoods
Prirodzený, slovenský a chutný koncept bez „éčok“ má slávnych fanúšikov
Východisková situácia
Koncept Farmfoods vytvorili slovenskí poľnohospodári. Potraviny v krátkom dodávateľskom reťazci sa predávajú na pultoch vlastných predajní a sú zo slovenských fariem a polí. Produkty sú v maximálnej možnej miere bez “éčok“, GMO či iných umelých prísad. Farmfoods tak dokáže zákazníkom ponúknuť autentické a zdravé potraviny.

Zadanie
V úvode spolupráce sme si spoločne s klientom definovali ciele kampane: posilniť prítomnosť a zvýšiť dôveryhodnosť značky Farmfoods na Instagrame, zvýšiť počet sledovateľov a odlíšiť sa od konkurencie jej produktov. Kampaň teda nesledovala primárne predajné ciele, ale mala vytvárať predpoklady pre zvýšenie predajov v budúcnosti.
Cieľovými skupinami kampane boli fanúšikovia domácich potravín, potravín bez obsahu konzervantov („éčka“) a rodičia maloletých detí.
Po dohode s klientom sme oslovili viacerých mikroinfluencerov s ponukou na spoluprácu. Podmienkou bola odmena v podobe bartru, ktorá by zaručila organický charakter spolupráce. Bezproblémové uzatváranie dohôd na odmene v podobe produktov Farmfoods nám potvrdilo, že klient komunikuje kvalitný produkt, ktorému dôverujú aj influenceri, ktorý sa o potraviny a ich spracovanie zaujímajú.
Realizácia
Pre dosiahnutie stanovených cieľov sme zvolili stratégiu oslovenia vekovo i zameraním rôznorodých influencerov s dosahom na cieľové skupiny, podmienkou však bol už vytvorený vzťah k potravinám a vareniu. Individuálna kreativita influencerov nám umožňovala očakávať rôznorodé formy príspevkov, videí a reels nad rámec dohodnutej spolupráce.
Každý mesiac po dohode s klientom sme vybrali tému, ktorá práve rezonuje, alebo by mala podporiť predaj sezónnych výrobkov, či povedomie o značke.
Dosahy príspevkov influencerov adriazia, dennik.mamy_8deti a veronika.rosputinska dosahujú často 40 až 50 tisíc impresií a videní.
Nezabudli sme na kategóriu influenceriek – foodblogeriek. Medzi najšikovnejšie patria: chudnemjedlom, nelkafoods a lapetite_mary
Ako hovorí Karin Haydu:
„Páči sa mi filozofia tohto fungujúceho reťazca: zdravá pôda > zdravé rastliny > zdravé zvieratá > zdravé potraviny > zdraví ľudia > nenarušená krajina.“
Takto sme minulý rok sme prezentovali husacie a kačacie hody alebo vianočné potraviny a sviatky:
Pre influencerov sme zorganizovali aj teambuilding na Železnej studničke. Na grilovačke mali možnosť vyskúšať si prípravu jedál s majstrom šéfkuchárom, ochutnať regionálne špeciality z Rožňavy, sídla Farmfoods, či výber vín z vlastných viníc a vinárstva Terra Wylak. Akcia sa náramne vydarila.

Našou najnovšou instagramovou aktivitou Farmfoods sú livestreamy, kde sa spolupracujúca influencerka pripojí na účet farfmoods_sk a tam priamo vysiela vlastnú show o varení s produktami Farmfoods. Náš prvý livestream sledovalo 1200 ľudí a oslovených ich bolo viac ako 3500.
Výsledok
Za obdobie od 16. decembra 2021 do dnešného dňa bolo oslovených za 90 dní 350 tis. ľudí na instagramovom profile rôznymi aktivitami, pridávaním príspevkov, zdieľaním stories a zdieľaním obsahu na profile. Je to o 6,1 % viac, ako to bolo minulých 90 dní od 18. septembra do 16. decembra 2021. Stúpol tiež počet sledovateľov o 4,4 %.
Aktuálny počet sledujúcich na instagramovom účte Farmfoods je 4 909. To je o cca 1 500 viac, než pred začiatkom kampane. Keďže ide o low budget bartrovú spoluprácu bez súťaží považujeme to za výborný výsledok aj pri porovnaní s konkurenčnými značkami, ktoré sú na Instagrame aktívne.
Známe tváre z televíznych a telefónnych obrazoviek odporúčajú a konzumujú potraviny Farmfoods. Spolupráca je dlhodobá, autentická a nenútená. V takomto formáte si sledovatelia zvyknú na spoluprácu s Farmfoods s influencerkami, zžijú sa s ňou, chápu jej koncept a v ideálnom prípade začínajú byť sami fanúšikmi zdravej stravy zo slovenských fariem a polí.
Influenceri sa častokrát na veci pozerajú aj z edukačného hľadiska a hľadajú výhody výnimočných potravín, ako sú tie z Farmfoods.

Hľadáte pre svoju značku či produkt influencerov, ktorí by prirodzeným spôsobom šírili vaše dobré meno? Napíšte nám na info@event2all.sk, radi vám pomôžeme.